KOŁO POLONISTYCZNE
Prowadzący: Maria Stokowska - Tarnas Klasy: Czas zajęć: Cele, zadania, tematyka zajęć: Cel główny: rozwijanie zdolności i zainteresowań polonistycznych uczniów poprzez różnorodne formy pracy w zakresie wzbogacania wiedzy, umiejętności i kulturalne.
- prezentacja ulubionych lektur i czasopism - forma dyskusji, umiejętność argumentacji, reklama. - rola czasopism, wydawnictw informacyjnych. Jak wykorzystać wiadomości zawarte w czasopismach na różnych przedmiotach. - recenzja obejrzanego widowiska teatralnego, filmu, słuchowiska radiowego. Porównanie środków wyrazu. - inscenizacja fragmentów zaproponowanych przez uczniów utworów dramatycznych lub adaptacji utworów epickich. - tworzywa sztuki teatralnej i filmowej (dialog, gest, mimika, kostiumy, rekwizyty itp.). Praca nad interpretacją tekstu. - tworzywo sztuki radiowej. Próba nagrania słuchowiska radiowego - rola muzyki, efektów akustycznych. - analiza i interpretacja wybranego dzieła sztuki (gromadzenie słownictwa). - śledzimy ważne wydarzenia w życiu kulturalnym - sprawozdania, notatki prasowe, ilustracje, korzystamy z Internetu. - komiks a literatura (sposób przedstawiania świata w komiksie i w utworze literackim. - słowniki, encyklopedie - ćwiczenia w korzystaniu z wydawnictw informacyjnych (kiedy jaki słownik). - uczymy się poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się technologią informacyjną, znaczenie samokształcenia.
- rozwijanie umiejętności redagowania wypowiedzi o charakterze analitycznym i interpretacyjnym. - wnioskowanie uogólniające. - argumentacja. - dyskusja. - hierarchizacja informacji. - opiniowanie. - objaśnianie. - porównywanie.
Prowadzący: mgr Anna Derleta Klasy: Czas zajęć: Cele, zadania, tematyka zajęć:
- próba pisania recenzji, wykorzystanie środków plastycznych (barwna kopia okładki, stworzenie własnych ilustracji do polecanych książek). - współpraca z redakcją szkolnej gazetki (wydrukowanie najlepszych tekstów), urządzenie wystawy w pracowni polonistycznej, bibliotece szkolnej.
- piszemy odpowiedź na list oficjalny. - tworzymy fragment podręcznika survivalu "Jak przeżyć w Zakazanym Lesie?". - piszemy fragment poradnika dla Czarodzieja Hodowcy pt. "Magiczne zwierzęta". - tworzymy regulamin BHP pracowni eliksirów. - folder reklamowy sklepu z różdżkami.
- prezentujemy nasze ulubione wiersze, tworzymy ich antologię. - nasze własne próby poetyckie (utrwalanie pojęć z teorii literatury - rytm, rym - ich rodzaje i układy, wers, strofa).
Prowadzący: Aniela Milewska Klasy: Czas zajęć: Cele, zadania, tematyka: Kształcenie umiejętności językowych, czytelniczych.
|
Adres: ul. Cietrzewia 22a
02 - 492 Warszawa - Włochy
tel./fax: 022/863 - 73 - 12
e - mail: dyrektorsp94@wp.pl
Organ prowadzący: Gmina Warszawa - Włochy